miércoles, 7 de diciembre de 2011

Role- Playing



Mikel lehen hezkuntzako 1º mailan dagoen ikaslea da. 6 urte ditu eta egunero bezala klase ordu guztiak bere lagun minarekin hitz egiten ematen ditu. Bat klaseko punta baten eta beste beste puntan kokatu arren hitz egiten jarraitzen dute, klaseak eteten, ikaskideak molestatzen, etab. Jadanik egoera jasanezina da eta bere gurasoekin hitz egitea erabaki dugu arazo hau konpontzeko.

  

Ebaluazioa: 

Elkarrizketa grabatu ahal izateko gidoi bat prestatu genuen eta gurasoei pasatu genien. Hala ere, grabatzerako orduan gidoia ez zen guztiz jarraitua izan, hura erreferentetzat hartuta inprobisazioak  ere izan ziren, elkarrizketa naturalago bat sortuz. Aktoreek jarrera naturalak izan zituzten, barreak alde batera utziz eta paperean zentratuz, arazoa ahalik eta azkarren konpontzeko, umeari ahalik eta kalte gutxien eginez. Ikaslearen egoera akademikoari hurbiltzeko ebaluazioaren amaierako emaitzen berri ematea ahaztu zitzaigun, elkarrizketak beharrezkoa duen marko hori ez sortuz. Egia da, errealitatean emango diren elkarrizketen iraupena ez duela, eta hori, aurretik aipatutako ebaluazio gabezi horren ondorioa izan daiteke; baina bi aldeek adostasunera heltzeko duten erreztasuna arazoa konpontzeko duten gogoaren berri ematen digu. Elkarrizketa honetan arazoa konpondu ez arren, horretarako beharrezkoak diren gaiak jorratu dira; horrez gain, hori bermatzeko jarraipen plan bat abian jarri dute gurasoek eta irakasleak. Azkenik, umearen bilakaera akademikoa zein pertsonala baloratzeko, gurasoekin beste bilera bat antolatu da aldez aurretik.








Errubrika


Bikaina.
Oso ona.
Ondo
Nahikoa.
Berriro egin beharrekoa.
Elkarrizketa egiteko prestakuntza.
Tutore zein gurasoen papera guztiz finkatuta dago.Hauek argumentuak defendatzeko gaitasun handia dute.  Ezin hobeto prestatutako galdera eta erantzunak  gorputza ematen diote elkarrizketari ondorio batera heldu arte.
Galdera eta erantzunak oso ondo prestatuta daude ondorio justifikatu  batera heltzea lortuko dute.
Aurretik prestatutako elkarrizketa, lotura logikoa eta debatea sortzen duten galderak  dira. Ondorio batera heltzeko helburuarekin.
Ideiak eta erantzunak, lotura logikoak eratzen dituzte.
Elkarrizketa helburu batera heldu daiteke.
Prestakuntza eskasa, argudio eta galdera espontaneoak. Logika gutxiko elkarrizketa.
Ikasleari buruz irakasleek pentsatzen dutena. Alde positiboak zein negatiboak.
Irakasle guztiak ikaslea eskola esparruan azaltzen duen egoerari buruz egindako hausnarketa argi azaltzan ahalegindu dira. Elkarrizketaren beharra dagoela ulertzeko.



Umeak eskolan azaltzen duen jokaerari buruzko ebaluazioa ematen da elkarrizketaren hasieran, honek tutorearen argudioak aurrera eramaten lagunduko ditu.
Umearen jarraipenaren berri ematen da, gurasoek ondo ulertu dezaten seme-alaben egoera eskolan.
Umeak eskolan bizi duen egoera aipatu egiten da eta jarraian gertatutakoaren berri ematen da. Ondoren tutore eta gurasoen arteko elkarrizketa hasten da.
Arazoaren berri ematen da soilik, ez da umeak eskolan bizi duen jarraipenaren berri ematen.
Ondorioz tutoreak bere argudioak defendatzeko aukera gutxiago azaltzen ditu.
Gurasoen ikuspuntutik, nola bizi duten haien semeari gertatutakoa.
Tutoreak esandakoa arreta handiz entzuten dute ,eta berarekin arazoa aztertu eta konponbide bat bilatzen ahalegintzen dira.
Gurasoek tutorearen argudioen aurrean, beraien argudioak oso ondo defendatzen dituzte.
Argudio koherenteak ematen dituzte tutorearen azalpenen aurrean.
Tutoreak esandakoaren aurrean jarrera konformista azaltzen dute.
Tutorearekiko errespetu falta azaltzea.
Irakasleek uste eta leporatzen dutena.
Argudioak ezin hobeto erabili dituztenez, gurasoen arreta berenganatu egin dute hasieratik.
Irakasleek guztiz ezagutzen dute kasua eta arazoari aurre egiteko argumentu argiak erabili dituzte.
Irakasleek arazoari aurre egiteko zenbait argudio erabili dituzte.
Arazoari  konponbideak bilatzen hasteko argudio batzuk izan dira (hala ere inprobisatuak izan direla hauteman da).
Taldekideen lana ez da koordinatua izan, arazoaren berri eman ez genielako.
Bi ikuspuntuen arteko adostasun eta desakordioak.
Bi ikuspuntuak elkarlanean aritu dira elkarrizketan, jorratutako gai bakoitzean beraien ikuspuntua emanez. Azkenean,  bi ikuspuntuen arteko akordio bat sintetizatzea lortu da, eta arazoari  beharrezkoa zuen konponbidea eman zaio.
Irakasle eta gurasoak bere ikuspuntuak oso ondo kontrajarri dituzte eta azkenean ondorio batera iritsi dira.
Irakasleak bere argudioak plazaratu ditu eta gurasoak horiek ontzat eman dituzte.
Ados daude irakasleak esandakoarekin eta bere esku uzten dute egin beharrekoa.
Ez dira akordio batera heldu.


Gorputz adierazpena
Keinuak eta begiradak erabili dituzte, haien argudioak laguntzeko eta haien  sentimenduak  adierazteko.
Noizbehinka  keinuak eta begiradak erabiltzen  dituzte.
Elkarri begira hitz egiten dute.
Noizbehinka elkarri begiratzen diote.
Jarrera lotsatia. Badirudi bakarrizketan dabiltzala.
Muntaia
-Musikarekin.
-Izenburuak.
-Ahotsak argitasunez entzuten dira.
-Bideoaren kalitatea egokia.
-Kredituak.
-Izenburuak.
-Ahotsak argitasunez entzuten dira.
-Bideoaren kalitatea
-Izenburuak.
-Ahotsak argitasunez
-Ahotsak entzutea eta bideoko pertsonaiak bereiztea.
-Ahotsak ez ulertzea.
-Etenak egotea.

1 comentario:

  1. Hurrengo baterako:
    Blogari musika ipintzen badiozue, ez duzue bideorik txertatu behar, ez horrela behintzat. Sikiera , YouTuben ipini izan bazenute, aparteko orri batean zabaldu ahalko zen.

    ResponderEliminar